Club marketing

De clubscene is hot and happening. Alleen al in Amsterdam schieten er elk jaar minsten twintig nieuwe clubconcepten uit de grond. Dat het aanbod groeit is natuurlijk fijn voor de bezoeker, maar minder prettig voor jou als organisator. Des te belangrijker om ervoor te zorgen dat je zo goed mogelijk zichtbaar bent onder je doelgroep. En laten wij nou net alles van club marketing afweten!

Wat is club marketing precies?

De naam zegt het eigenlijk al: club marketing is het uitvoeren van marketing gerelateerde activiteiten omtrent het promoten van een club. Niet alleen is verstand van online marketing een vereiste, maar ook juist de know-how over clubconcepten en hoe deze markt in elkaar zit. Je wilt daarbij zorgen dat je concept naadloos aansluit bij de interesses van je doelgroep.

Anno nu kom je eigenlijk niet om advertising heen en heeft Meta (Instagram & Facebook) haar algoritme zo aangepast dat zij je geen organische (niet betaalde) zichtbaarheid geven met je eventpagina. Door middel van event advertising rondom jouw club zorgen wij ervoor dat we een groter publiek bereiken en jouw concept tot een succes maken!

Bekijk ook

Inmiddels werken we al zes jaar samen met het techno concept Verknipt, van festivals tot de Ziggo Dome en van boat specials tot het Amsterdam Dance Event. Dat doen we met succes! Lees hier hoe wij dit hebben gedaan.

Sinds februari 2022 nemen wij met Boest de gehele online marketing uit handen. Met resultaat! In één jaar tijd een omzetgroei van +500% en een Return On Ad Spend van 45. Hoe we dat hebben gedaan? Dat lees je hier!

Over Boest

Boest is de grootste event advertising agency van de Benelux. Wij helpen honderden organisaties in 8 verschillende branches met de (online) promotie van hun event. Met 5.000 events op jaarbasis en meer dan 250 concepten weten wij precies hoe we jouw doelgroep online moeten bereiken (en overtuigen) en jouw ticketverkoop moeten boosten. Wij zijn o.a. Google Partner, Facebook Marketing Partner en TikTok For Business Partner. Vraag aan een klant om ons te omschrijven in twee woorden en ‘resultaat’ en ‘korte lijntjes’ zal 9/10 keer als antwoord naar voren komen. Check onze cases maar. Met korte lijntjes hebben we het trouwens ook over ’s avonds en in het weekend. Onze branche leeft tenslotte 24/7.
×