ISU EK Afstanden

Voor KNSB en House of Sports zijn wij jaarlijks verantwoordelijk voor de online advertising van de schaatskampioenschappen in Thialf.

Ter voorbereiding van de schaatswedstrijden hebben we alle potentiële doelgroepen in kaart gebracht. Het doel? Thialf en de daarbij horende 12.5000 plekken uitverkopen voor de WK-, EK én de NK Afstanden. Voor deze case hebben we de ISU EK Afstanden.

Op basis van onze ervaring hebben we ervoor gekozen om de kanalen Facebook, Instagram, Google Search en Google Display in te zetten. Een gouden combinatie als het gaat om online ticketsales genereren. Belangrijk is dat Nederland breed lekker wordt gemaakt om de spectaculaire schaatswedstrijden bij te wonen en verder te kijken dan de schaats audiences.

Door het succesvol uitvoeren van onze multichannel advertisingstrategie hebben we weten te realiseren om de ISU EK Afstanden (net als de andere kampioenschappen) uit te verkopen! We hebben meer dan 2 miljoen mensen bereikt en vanuit onze campagnes hebben we een totale conversiewaarde van €125.000 gerealiseerd.

Onze resultaten

€17,50

Return on ad spend
(ROAS)

2.500+

Verkochte aankopen vanuit de campagne

€3,00

Per verkocht ticket

2.100.000

Mensen bereikt

200.000

Post engagements

€125.000

Aankoopwaarde

Wat de klant zegt over ons

“Boest heeft ons geholpen met de advertising rondom de Langebaan schaatsevenementen in Thialf met als doel zoveel mogelijk schaatstickets te verkopen. De samenwerking met Wouter en Etienne is altijd heel fijn. Altijd bereikbaar, geven goede inzichten en zorgen dat we onze advertising spend zo optimaal mogelijk inzetten. Mede door Boest hebben we in het schaatsseizoen (voor corona) heel Thialf uitverkocht!”

Anne Fleur Hermsen, Digital Campaign Manager House of Sports

Bekijk ook

Terug Naar Toen en Verknipt Festival

Terug Naar Toen

Verknipt Festival