Benieuwd naar de kern van je ticketverkoop? Download de gratis whitepaper.

Hoe Boest Lago Lago al ruim één maand van tevoren uitverkocht

Lago Lago, een meerdaagse festivalvakantie aan het prachtige recreatiegebied Stroombroek in de Achterhoek, biedt een unieke ervaring: drie zonnige dagen en zwoele nachten vol dansen, strandhangen, cocktails, wellness en ronddwalen langs het meer. 

Hoewel het festival al een trouwe achterban had, zocht de organisatie, Chasing the Hihat, naar een manier om te groeien zonder hun kern te verliezen. Ze wilden nieuwe doelgroepen aanspreken, maar wel trouw blijven aan hun festival-DNA. In oktober 2023 sloegen wij de handen ineen om dat doel te bereiken.

Onze aanpak

De samenwerking richtte zich op het vergroten van de bekendheid en het snel uitverkopen van Lago Lago 2024, zonder teveel dagjesmensen of andere doelgroepen aan te trekken die niet bij het festival passen. Met behulp van hun uitgebreide brandbook, inclusief persona’s, hebben we een strategie ontwikkeld die bij hun kernwaarden en doelgroep passen. Zo creëerden we lookalike-doelgroepen op basis van hun bestaande fans, volgers en ticketkopers. De campagnes werden voornamelijk uitgevoerd via Meta en TikTok, de kanalen waar de doelgroep het meest actief is. 

Met onze aanpak richtten we ons volledig op de échte Lago Lago-liefhebbers. Geen ‘buy now!’ spam, maar een strategie die resoneerde bij de mensen die het festival écht begrijpen. Het ging niet alleen om tickets verkopen (al vonden we dat natuurlijk ook belangrijk), maar vooral om de Lago Lago-community te laten groeien met gelijkgestemden. Zo spraken we de doelgroep aan op hun liefde voor zonnige dagen, zwoele nachten en cocktails in het zand. Het resultaat? Een organische groei van de fanbase en een nóg sterkere verbondenheid met het festival.

Onze resultaten

Het doel om uit te verkopen werd ruim op tijd gehaald: ruim één maand voor het festival waren alle tickets uitverkocht. De campagnes leverden bovendien een ROAS van 5,65 op.

5,65

ROAS

7800

Tickets

1

Maand van tevoren uitverkocht

Een vloeiende samenwerking

De samenwerking met Lago Lago verliep soepel dankzij korte lijntjes en veel strategisch overleg. De organisatie waardeerde onze snelheid en kwaliteit, wat resulteerde in een klanttevredenheidsscore van 5/5. Na het succes van de 2024-editie kijken we ernaar uit om ook de campagne voor Lago Lago 2025 te verzorgen!

Bekijk ook

Hoe wij 300% bezoekersgroei per dag in één jaar tijd hebben bereikt bij The Upside Down Museum

The Upside Down

Download gratis de whitepaper

Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.

×