Benieuwd naar de kern van je ticketverkoop? Download de gratis whitepaper.

Meer bezoekers in je museum dankzij slimme paid advertising

Toeristen, dagjesmensen, museumliefhebbers: ze zijn er volop, maar hoe bereik je ze? Paid advertising is dé manier om direct zichtbaar te zijn bij je ideale doelgroep – op het juiste moment, op het juiste kanaal. Boest helpt musea met resultaatgerichte campagnes op platforms als Google, Meta en TikTok. Met één doel: meer bezoekers, meer omzet.

Wij zijn gespecialiseerd in betaalde campagnes voor musea

Als online marketingbureau zijn wij volledig gefocust op organisaties die tickets verkopen. Daar ligt onze kennis expertise. We kennen de dynamiek van de museumbranche én de complexiteit van advertising op drukbezochte platforms. Van Moco Museum en The Upside Down tot Huis Vasari en Art Zoo Museum: we hebben een bewezen trackrecord als het gaat om online marketing voor musea. We kijken verder dan alleen onze advertising campagnes; is de content goed genoeg? Is de ticketshop flow logisch ingericht? Alles wat we doen moet zorgen voor meer kaartverkoop.

De kracht van de juiste boodschap, op het juiste kanaal

Elke campagne begint met een heldere strategie. Richt je je op toeristen in Amsterdam? Dan zorgen we dat je zichtbaar bent op Google Maps en in internationale zoekresultaten. Wil je jongeren trekken naar je experience? Dan zetten we in op TikTok. We denken kanaaloverstijgend, maar altijd met focus op conversie: kaartverkoop. Je stemt daarin de boodschap van je marketinguiting af met de fase waarin iemand in zit. Ziet iemand voor het eerst een advertentie van je museum? Dan heeft het geen nut om gelijk te schreeuwen met ‘koop nu je kaarten’. Je wilt iemand opwarmen en kennis laten maken met je brand en op die manier naar de conversie toe trekken. 

Resultaatgericht en data-gedreven

Bij Boest draait alles om resultaat. Het voordeel van online marketing blijft dat we altijd inzichtelijk hebben wat onze marketing efforts op de verschillende kanalen teweegbrengen. We testen voortdurend verschillende advertenties, doelgroepen en landingspagina’s. Wat werkt, schalen we op. Wat niet werkt, passen we aan. Testen, testen, testen. Dankzij onze realtime dashboards en heldere rapportages weet je precies wat je investeert en wat het oplevert. Transparant, schaalbaar en 100% gefocust op groei. Daarnaast gebruiken we diverse toolings, zoals Billy Grace, waarin we meer inzage hebben in de daadwerkelijke waarde van de marketingkanalen en hoe de customer journey van de doelgroep eruitziet. 

Meer bezoekers, zonder omwegen

Wil je niet langer afhankelijk zijn van seizoensdrukte en platformen als GetYourGuide? Dan is het tijd voor een slimme paid advertising-strategie. Boest helpt je museum of experience om structureel meer bezoekers te trekken via de kracht van betaalde campagnes. Plan vandaag nog een kennismaking, dan laten we je zien wat er mogelijk is.

300%

bezoekersgroei per dag bij The Upside Down

43%

spend verlaging met hetzelfde resultaat bij Our House

11,4

ROAS op Tikok voor The Upside Down

+890%

stijging in ROAS via YouTube voor Soldaat van Oranje

Wat zegt de klant over ons

“Er is veel en vooral ook goed contact met Boest. Ook de feedback vanuit Boest, bijvoorbeeld over content shoots, helpt en er wordt goed meegedacht wanneer dit nodig is. Er is een groot gevoel van betrokkenheid. Het team zit er echt bovenop en we zijn blij met de gang van zaken.”

General Manager, The Upside Down

Bekijk ook

Hoe wij 300% bezoekersgroei per dag in één jaar tijd hebben bereikt bij The Upside Down Museum

The Upside Down

Vraag gratis audit aan

Laat hier je gegevens achter en ontvang een gratis audit aan!

Download gratis de whitepaper

Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.

×