Experience marketing
Er zijn momenteel zoveel bars, clubs, restaurants en andere venues die zowel online- als offline strijden om de aandacht van hun ideale doelgroep. Het is daarom belangrijk dat je er als horeca onderneming bovenuit springt. Dat doe je tegenwoordig niet meer door een aantal promotionele acties te delen via Facebook, maar door jouw doelgroep mee te nemen in een volledig concept waar zij een (unieke) ervaring gaan beleven. Dit noemen wij marketeers: Experience marketing.
Experience marketing om mensen naart je event te krijgen
Experience marketing draait volledig om het ervaren van een product, dienst of evenement. Het is een vorm van marketing waarbij volledig de focus ligt op het inspelen op het gevoel van de doelgroep door ze te informeren en entertainen. Binnen Experience marketing draait het niet alleen om het verkopen van tickets, maar juist om het creëren van brand awareness.
Daarom is experience marketing ontzettend geschikt voor horecagelegenheden en evenementen. Via o.a. social media, neem je de doelgroep mee in jouw concept en de ervaring die zij zullen gaan krijgen.
Binnen Experience marketing is het dus wel van groot belang dat je een onderscheidend horecaconcept hebt of een sterk verhaal over je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan een uniek thema voor een evenement, een bijzondere manier om gerechten te serveren in jouw restaurant of een meeslepend verhaal over je organisatie. Geen zorgen! Loop je over van ideeën of weet je juist van gekkigheid niet meer welke kant je op moet? Wij hebben een heleboel ervaring in het opzetten van sterke horecaconcepten en denken graag met je mee!
Daarom is experience marketing ontzettend geschikt voor horecagelegenheden en evenementen. Via o.a. social media, neem je de doelgroep mee in jouw concept en de ervaring die zij zullen gaan krijgen.
Binnen Experience marketing is het dus wel van groot belang dat je een onderscheidend horecaconcept hebt of een sterk verhaal over je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan een uniek thema voor een evenement, een bijzondere manier om gerechten te serveren in jouw restaurant of een meeslepend verhaal over je organisatie. Geen zorgen! Loop je over van ideeën of weet je juist van gekkigheid niet meer welke kant je op moet? Wij hebben een heleboel ervaring in het opzetten van sterke horecaconcepten en denken graag met je mee!
Een evenement als vorm van Experience marketing
Je kunt experience marketing ook omdraaien en inzetten als marketingstrategie om mensen enthousiast te maken over je product of dienst. Denk bijvoorbeeld aan een evenement voor de lancering van een nieuw product of merk.
Aan de slag met experience marketing?
Boest is een event advertising agency uit Amsterdam. Begonnen vanuit een expertise in online marketing en een passie voor evenementen. Met onze 24/7-service, crossmediale campagne strategie en ervaring in de event- en entertainmentindustrie helpen we jou met de (online) promotie van jouw event. Meer weten? Neem contact op!
Bekijk ook
Festivals
De grootste uitdaging van festivalorganisatoren is het bereiken en aantrekken van (nieuwe) bezoekers. De belangrijkste oorzaak hiervan is de constant toenemende concurrentie .