Club marketing

Het organiseren van clubavonden is ongekend populair de laatste jaren. Alleen al in Amsterdam schieten er elk jaar minstens vijftig nieuwe clubconcepten uit de grond. Dat is prettig voor de bezoekers, maar minder prettig voor de organisatoren. Er is namelijk meer concurrentie, waardoor je verplicht wordt om je concept nog beter vorm te geven, je marketing nog meer te professionaliseren en meer te investeren in (online) advertising. En laten wij nou net alles van club marketing afweten!

Wat is club marketing precies?

De naam zegt het eigenlijk al: club marketing is het uitvoeren van marketing gerelateerde activiteiten omtrent het promoten van een club. Club marketing vraagt om een hele specifieke kennis. Niet alleen is verstand van online marketing een vereiste, ook de know-how over clubconcepten en hoe je dit goed in de markt zet is essentieel. Als je al bekend bent met het promoten van je club op social media, zul je gemerkt hebben dat het organische (niet betaalde) bereik op o.a. Facebook en Instragram daalt. En niet zo’n klein beetje ook. Facebook heeft bijvoorbeeld haar algoritme aangepast en geeft nu de voorkeur aan berichten van personen en groepen, niet aan bedrijfspagina’s. Met deze gegevens is het duidelijk: je kunt niet meer om advertising heen. Zeker als je wilt groeien met je club of een groter publiek wilt bereiken.

Door gebruik te maken van online advertising kunnen we zeer specifiek targeten op demografische kenmerken, interesses, locatie, online gedrag, vrienden van jouw volgers, mensen die al eerder interactie met jouw event hebben gehad en nog veel meer! Zo bereiken wij altijd de doelgroep die voor jouw clubconcept relevant is.

Bekijk ook

Venue

Meer bezoekers, deurverkoop of merkbekendheid voor jouw club of venue? Boest helpt allerlei venues, zoals strandtenten, restaurants en bars met online advertising.