Museum marketing en communicatie

Kunst is altijd in beweging en haar doelgroep ook. Zo bekijken we al generaties lang de schilderijen van Van Gogh en en verwelkomen we iedere dag nieuwe kunstenaars. Dat betekent dat je als museum ook continu in beweging moet zijn om de kaartverkoop van nieuwe exposities te promoten of onder de aandacht te komen bij een nieuwe doelgroep voor de historische kunstwerken. Het bereiken van de doelgroep wordt alleen steeds lastiger, omdat mensen zich verspreid hebben over tientallen social media kanalen.

Geen zorgen. Boest helpt allerlei musea met online marketing. Door middel van online-advertenties op social media en Google weten wij jouw doelgroep naar jouw musea te trekken. Om bezoekers te bereiken en aan te trekken, zijn meer vaardigheden op het gebied van marketing en online promotie nodig. And that’s where we come in! Wij helpen je om continu onder de aandacht te komen van nieuwe doelgroepen en promoten de eenmalige events of exposities.

Wat is museum marketing en communicatie?

Museum marketing is alles omvattend. Waar wij ons op focussen is het verhogen van de ticketverkoop. We targetten een specifieke doelgroep die interesse heeft in eenzelfde soort ervaring. Dit kan bijvoorbeeld gaan over een gemeenschappelijke interesse in kunst, geschiedenis of culturele activiteiten. Museum marketing draait dus vooral om het goed in kaart brengen van de doelgroep en bepalen via welke weg je ze het beste kan benaderen. Laten wij nou eens de expert zijn op het gebied van museum marketing en museale ervaringen.

Aan de slag met marketing?

Met behulp van social media en andere kanalen zorgen we voor extra bekendheid, kaartverkoop en/of bezoekers voor jouw museum. Door advertenties crossmediaal in te zetten bereiken we jouw doelgroep overal waar zij zich bevinden. Van YouTube tot Facebook en van NU.nl tot Google. Daarnaast kunnen we met museum advertising perfect het succes (en de ROI) van onze marketingactiviteiten analyseren.

Wil je ook jouw museum promoten met Boest? Neem contact op!

Festival

Bekijk ook

Festivals

De grootste uitdaging van festivalorganisatoren is het bereiken en aantrekken van (nieuwe) bezoekers. De belangrijkste oorzaak hiervan is de constant toenemende concurrentie.