Theatermarketing

Theater is altijd in beweging en haar doelgroep ook. Zo bewonderen we al generaties lang de voorstellingen van Shakespeare en verwelkomen we iedere dag nieuwe theatergroepen. Dat betekent dat je als theater ook continu in beweging moet zijn om de kaartverkoop van nieuwe voorstellingen te promoten of onder de aandacht te komen bij een nieuwe doelgroep voor de historische werken. Het bereiken van de doelgroep wordt alleen steeds lastiger, omdat mensen zich verspreid hebben over tientallen social media kanalen.

Geen zorgen. Boest helpt allerlei theaters met online marketing. Door middel van online-advertenties op social media en Google weten wij jouw doelgroep naar jouw voorstellingen te trekken. Om bezoekers te bereiken en aan te trekken, zijn meer vaardigheden op het gebied van marketing en online promotie nodig. And that’s where we come in! Wij helpen je om continu onder de aandacht te komen van nieuwe doelgroepen en promoten de continue of eenmalige voorstellingen.

Wat houdt theatermarketing in?

Theatermarketing is allesomvattend. Waar wij ons op focussen is het verhogen van de ticketverkoop. We targetten een specifieke doelgroep die interesse heeft in eenzelfde soort ervaring. Dit kan bijvoorbeeld gaan over een gemeenschappelijke interesse in toneel, muziek theater of dansvoorstellingen. Theatermarketing draait dus vooral om het goed in kaart brengen van de doelgroep en bepalen via welke weg je ze het beste kan benaderen. Laten wij nou eens de expert zijn op het gebied van marketing en evenementen.

Aan de slag met marketing?

Met behulp van social media en andere kanalen zorgen we voor extra bekendheid, kaartverkoop en/of bezoekers. Door advertenties crossmediaal in te zetten bereiken we jouw doelgroep overal waar zij zich bevinden. Van YouTube tot Facebook en van NU.nl tot Google. Daarnaast kunnen we met advertising perfect het succes (en de ROI) van onze marketingactiviteiten analyseren.

Wil je ook jouw theater promoten met Boest? Neem contact op!

Business

Bekijk ook

Festivals

De grootste uitdaging van festivalorganisatoren is het bereiken en aantrekken van (nieuwe) bezoekers. De belangrijkste oorzaak hiervan is de constant toenemende concurrentie.