TikTok Interactive Add-Ons: zo kunnen ze écht niet meer om je event heen!

Met je evenement opvallen in een wereld vol met “short video content” (lees: van die leuke kattenfilmpjes waar je uren voor het slapen gaan verslaafd naar zit te kijken) is lang niet altijd makkelijk. Gelukkig zijn er een aantal manieren om je creativiteit de vrije loop te laten gaan. Zo rolde TikTok onlangs een aantal nieuwe Interactive Add-Ons uit, waar onze marketingharten sneller van gaan kloppen. Tijd om er een aantal uit te lichten!

Marlon

Campagne Manager

Ik hoor je al denken… Interactive Add-Ons? Dit gaat mij te snel! Dus laten we bij het begin beginnen: wat zijn nou eigenlijk Interactive Add-Ons? Interactive Add-Ons zijn -zoals de letterlijke vertaling al een klein beetje verklapt- interactieve toevoegingen die de onverdeelde aandacht van een full-screen gebruiker proberen te trekken, met als doel om de merkbetrokkenheid te vergroten… Dat is een mondvol! Maar wel heel interessant voor jouw event om je doelgroep te laten interacteren met de content die je plaatst op TikTok.

Hoe ziet zo een Interactive Add-On er dan eigenlijk uit? Is de logische volgende vraag die je zou kunnen stellen. TikTok beschikt over meerdere vormen van Interactive Add-Ons, deze zijn voor verschillende marketingdoeleinden toepasbaar. Zo konden we al eerder gebruik maken van een aantal standaardfuncties zoals:

Display Card

De optie om een visuele kaart toe te voegen aan je TikTok advertentie waardoor belangrijke berichten gecommuniceerd kunnen worden in de vorm van een virtuele kaart. Deze kaart zorgt voor meer verkeer naar de website, het uitlichten van een aanbieding of het visueel markeren van belangrijke informatie.

Countdown Sticker

Een sticker die aftelt tot aan de start van jouw evenement. Door het aftellen van de sticker ontstaat er FOMO (fear of missing out!) bij de doelgroep die het evenement niet wil missen.

Gift Code Sticker

Een sticker waaraan een actie gekoppeld is. Denk bijvoorbeeld aan een kortingscoupon die gebruikt kan worden door op de sticker te drukken om het aantal aankopen te verhogen.

Voting Sticker

De mogelijkheid om een poll of quiz aan te maken in je TikTok advertentie aan de hand van twee clickable stickers. Deze stickers zorgen uiteindelijk voor meer engagement en een connectie met je doelgroep.
Maar naast deze standaard Interactive Add-Ons gaat TikTok nu een stapje verder in de ontwikkeling van de advertenties op het platform. Afgelopen week kondigde het namelijk aan om nog meer opties uit te rollen, een mooie kans voor events om met meer creativiteit de concurrentie voor te blijven. Deze nieuwe functies bestaan onder meer uit:

Super Like 2.0

Wie had ooit gedacht een Super Like uit te delen buiten Tinder? De Super Like 2.0 zorgt ervoor dat TikTok gebruikers door het geven van een like verschillende animaties te zien krijgen. Hier kan vervolgens een pop-up kaart aan gekoppeld worden om websiteverkeer naar een ticketshop te stimuleren. Op deze manier is het mogelijk om specifieke gebruikers die met je event interacteren te belonen met een speciale actie en daardoor uiteindelijk eerder te laten converteren.

Gesture

Ook de nieuwe Gesture Interactive Add-On beloont gebruikers voor hun interactie met je advertentie. Door een horizontale swipe uit te voeren op een advertentie krijgt de gebruiker een speciale beloning te zien in de vorm van een kortingscode, extra informatie of andere leuke verrassingen.

Pop-out Showcase

De ideale manier om productaankopen via TikTok te stimuleren. Wil jij de merchandise van je festival promoten? Met de Pop-out Showcase zit je goed! Bij deze Interactive Add-On popt er een clickable afbeelding van je product naar voren. Door te klikken op de afbeelding word je direct doorgelinkt naar de productpagina, alleen nog in het winkelmandje en bestellen maar!

Story Selection

Deze Interactive Add-On zorgt ervoor dat jouw doelgroep zelf de touwtjes in handen krijgt. Story Selection biedt de mogelijkheid voor een gebruiker om zelf uit te kiezen wat de volgende video in de feed wordt. Ben je bijvoorbeeld meer geïnteresseerd in ‘filmpje A’ over een artiest, of ‘filmpje B’ waar je een kijkje kan nemen bij een speciale stage. Door de gebruiker te laten kiezen bouw je als evenement aan meer kwalitatieve interactie waardoor de doelgroep eerder een positieve ervaring met je event zal hebben. De ideale optie om verschillende customer journeys uit te denken op TikTok en klanten deze zelf te laten ontdekken.

Genoeg opties dus om op creatieve wijze met je evenement op de voorgrond te springen. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw event? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Zo… Nu kunnen ze écht niet meer om je heen!
×