Verknipt tijdens het Amsterdam Dance Event: 6 sold out edities!

Inmiddels werken we al zes jaar samen met het techno concept Verknipt, van festivals tot de Ziggo Dome en van boat specials tot het Amsterdam Dance Event. Ook afgelopen jaar waren wij verantwoordelijk voor de online event advertising voor hun edities tijdens ADE. Met succes, we kunnen namelijk terugblikken op 6 uitverkochte edities met maar liefst 22.500 bezoekers! Hoe we dat hebben aangepakt, check je hier!

Wat is event advertising
voor festivals?

Verknipt, founded in 2012, is inmiddels een begrip in Nederland en niet weg te denken uit het technolandschap. Van de grote techno-dj’s tot hun eigen residents die juist met Verknipt een opstap krijgen voor hun carrière. Omdat we al sinds 2017 samenwerken met Verknipt kennen we de doelgroep goed, weten we wat wel en niet werkt en hebben we -niet geheel onbelangrijk- een bak aan data opgebouwd.

Dankzij die solide basis aan data en insights konden we direct beginnen met een goed doordachte campagnestructuur. Daarbij hebben we op basis van onze best practices en de doelgroep ingezet op de kanalen Instagram, Facebook, TikTok en het Google Ads netwerk.

Onze resultaten

19,20

Return on ad spend

€4,88

Per verkocht ticket

25.000

Website visitors

4.000.000+

Vertoningen

950.000+

Bereikte personen

250.000

Engagements

De organische en paid strategie van Verknipt gaan hand in hand samen om zo het maximale uit de socialmediakanalen te halen. Door in onze communicatie goed aan te sluiten op de doelgroep spreken we ze altijd aan met de juiste boodschap. Zo wil je iemand die Verknipt al kent een andere uiting laten zien, dan iemand die in Duitsland woont en geïnteresseerd is in een techno concept tijdens het Amsterdam Dance Event. We zorgen ervoor dat we de funnel goed personaliseren op basis van het gedrag en interactie met onze advertenties.

Door in iedere fase van de funnel in te zetten op verschillende soorten videocontent en creative assets trekken we ze steeds verder de funnel in, om ze zodoende te laten converteren naar een ticketkoper. De social advertising wordt daarbij versterkt met search engine advertising. Zo zorgen we er voor dat we goed zichtbaar zijn met Verknipt bij de mensen die actief op zoek zijn naar technofeesten tijdens het Amsterdam Dance Event

Onze inzet en samenwerking met Verknipt tijdens ADE heeft ervoor gezorgd dat we kunnen terugkijken op 6 uitverkochte edities, 22.500 bezoekers en een Return On Ad Spend van 19,80 vanuit onze campagnes. Daar zijn we dan ook zeker trots op

Wat zegt de klant over ons

“Sinds 2017 werken wij intensief samen met Boest voor de online marketing rondom Verknipt en Wonderland. Samen hebben we ervoor gezorgd dat we meer halen uit onze online kanalen en de mogelijkheid van social media. Een resultaat wat we o.a. terugzien in de groei van ons concept. Snel schakelen en goed resultaat; op naar volgend jaar!”

Mer Hajbarati

Founder & Owner van Verknipt

Wat zegt onze Event Succes Manager:

’Ik heb tijdens mijn studie stage gelopen bij Verknipt. Dat ik nu met Boest voor hun de online marketing mag verzorgen, maakt het extra tof! We krijgen met Verknipt veel vrijheid in het voeren van onze campagnes, waarbij ze uitgaan van onze kennis en expertise. Daarbij hebben we korte lijntjes over de evenementen en performance via Whatsapp, wat het prettig werken maakt.”

Kevin

Event Succes Manager

Sfeerimpressie

Bekijk ook

Hoe wij 300% bezoekersgroei per dag in één jaar tijd hebben bereikt bij The Upside Down Museum

The Upside Down
×