Museumplein, 60.000 Mensen: Electric Fireworks 2022.

Wij kunnen geen mooier aanzicht bedenken dan heel Museumplein om 12 uur ‘s nachts vol enthousiaste mensen. Ruim 60.000 man stond op hetzelfde moment bij de eerste editie van: Electric Fireworks Amsterdam. De 1.400 lampen en muziek zorgde voor een fenomenale show en een bijzondere inluiding van 2023. Boest was met veel plezier onderdeel van deze uitdaging.

Onze goals

Verknipt, founded in 2012, is inmiddels een begrip in Nederland en niet weg te denken uit het technolandschap. Van de grote techno-dj’s tot hun eigen residents die juist met Verknipt een opstap krijgen voor hun carrière. Omdat we al sinds 2017 samenwerken met Verknipt kennen we de doelgroep goed, weten we wat wel en niet werkt en hebben we -niet geheel onbelangrijk- een bak aan data opgebouwd.

Dankzij die solide basis aan data en insights konden we direct beginnen met een goed doordachte campagnestructuur. Daarbij hebben we op basis van onze best practices en de doelgroep ingezet op de kanalen Instagram, Facebook, TikTok en het Google Ads netwerk.

Onze resultaten

De Instagram Stories, Feed posts en TikTok content werkte razendsnel. We richten ons vooral op mensen met interesses in live evenementen en concerten binnen de regio Amsterdam. Dit zorgde voor een totaal bereik van 584.957 mensen. Ook steeg het website bereik met 13K. Met High Performance Ads op meerdere platforms, snel live te gaan met het plan en hard te werken heeft Boest alles eruit gehaald. Tot volgend jaar!

60.000

Aanwezigen

1.647.068

Weergaven

584.957

Bereik

De strategie

Het event was voor iedereen bedoeld. Om zoveel mogelijk mensen hierbij te betrekken hebben we een speciaal ontwikkelde strategie ingezet. Hier lag de focus initieel op het grote woord verspreiden. Hierna hebben we ons gericht op cross-mediaal zo breed mogelijk de campagne inzetten. Zo begon de consideration fase. Mensen moesten in een korte tijd het event gaan overwegen als hun number one, easy.

Iedere dag werd er gekeken naar de huidige status en resultaten en werd deze door gecommuniceerd met Fjuze. Wij zorgen ervoor dat onze klant ten allen tijden op de hoogte is van het belangrijkste nieuws. Daarnaast nemen we zelf veel initiatief om voorstellen te doen die de campagne des te meer zullen boosten.

Wat zegt de klant over ons

‘’Wij zijn erg tevreden over de razendsnelle en vlotte samenwerking met Boest. We hebben een vette show geleverd waar Museumplein boven verwachting vol was met bezoekers. De eigen input die we kregen van het team was ontzettend fijn. We zijn nog steeds aan het nagenieten!’’’

Sanne

Fjuze

Wat zegt onze Event Succes Manager:

‘’We hielpen Fjuze met een directe aanpak vinden voor hun plan. Na de eerste meeting stond vrijwel direct de hele strategie al vast. We hadden onze focus vastgesteld en wilde er alles aan doen om samen de 30.000 bezoekers te bereiken. Dat we in zo een korte tijd samen met de klant 60.000 man hebben laten genieten van de show zijn we echt trots op.’’

Lex

Event Succes Manager

Bekijk ook

Verknipt | ADE
×