The Upside Down: 300% groei in het aantal bezoekers per dag in één jaar tijd.

Wij zetten de kaartverkoop op zijn kop! De naam zegt het al; The Upside Down Amsterdam is een museum waar alles letterlijk en figuurlijk op z’n kop staat. Er zijn 25 kamers waar bezoekers zich helemaal uit kunnen leven om de perfecte social media kiekjes te maken. Sinds februari 2022 nemen wij met Boest de gehele online marketing uit handen. Met resultaat! In één jaar tijd een omzetgroei van +500% en een Return On Ad Spend van 45. Hoe we dat hebben gedaan? Dat lees je hier!
The Upside Down opende in 2020 haar deuren in Amsterdam als het nieuwste ‘social media museum’, met als doel om te groeien naar een populair en bekend museum. De focus lag hierbij op zichtbaarheid in zowel binnen- als buitenland. Sinds februari 2022 hebben wij met Boest de volledige online marketing uit handen genomen. Onze focus ligt daarbij op het uiteenzetten van campagnes via Instagram, TikTok, Google, Facebook en TripAdvisor.
Samen met The Upside Down maakten we de grote stap om internationale marketing in te zetten. Op basis van bestaande data, learnings uit onze campagnes op de Nederlandse markt en onze insights van buitenlandse marketingcampagnes hebben we een strategie uitgerold om The Upside Down groots onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Daarnaast hebben we in samenwerking met onze TikTok experts van zusterbedrijf Flik Flak een TikTok strategie uitgerold om het kanaal ook daar een succesvolle strategie te implementeren.

Onze resultaten

+ 300%

Bezoekersgroei per dag

45

Return On Ad Spend

+ 500%

Omzet

50+ miljoen

Vertoningen

1,5+ miljoen

Website visitors

100k

Online community

De organische en paid strategie voor The Upside Down gaan hand in hand samen. We zetten social advertising in op TikTok, Instagram en Facebook om de toeristen in het buitenland al vooraf kennis te laten maken met The Upside Down. Door in te zetten op verschillende soorten videocontent en creative assets kan de doelgroep direct de sfeer proeven van het museum. Vanuit daar proberen we ze steeds verder de funnel in te trekken om ze zodoende te laten converteren naar een ticketkoper. Iemand die de video voor 90% bekijkt wil je daarbij een andere boodschap laten zien dan iemand die de video maar twee seconden heeft bekeken.

We zorgen ervoor dat we de funnel goed personaliseren op basis van het gedrag en interactie met onze advertenties. Door de doelgroep steeds verder op te warmen verleiden we ze sneller tot het doen van een conversie. Dit versterken we met search engine advertising door goed zichtbaar te zijn in de zoekmachine bij mensen die actief op zoek zijn naar to do’s in Amsterdam en The Upside Down Amsterdam.

Onze inzet en samenwerking met The Upside Down heeft ervoor gezorgd dat we inmiddels een groei van +500% in omzet, +300% bezoekersgroei per dag en een totale Return On Ad Spend van 45 hebben gerealiseerd afgelopen jaar.

Wat zegt de klant over ons

“Er is veel en vooral ook goed contact met Boest. Ook de feedback vanuit Boest, bijvoorbeeld over content shoots, helpt en er wordt goed meegedacht wanneer dit nodig is. Er is een groot gevoel van betrokkenheid. Het team zit er echt bovenop en we zijn blij met de gang van zaken.”

General Manager
The Upside Down Amsterdam

Wat zegt onze Event Succes Manager:

‘‘Het voelt echt als een partnership. We krijgen de vrijheid om naast online marketing met elkaar mee te denken over hoe we het museum samen naar een volgend level krijgen. We planden veel vaste contactmomenten in, maar zijn ook voortdurend beschikbaar als het dringend is.”

Marlon Visser

Event Succes Manager

Sfeerimpressie

Bekijk ook

ISU EK Afstanden
×