Verknipt Festival 2019

Voor het derde jaar op rij hebben wij alle online advertising rondom techno/house festival Verknipt opgepakt.
Verknipt is al vanaf 2017 klant bij ons en groeit elk jaar in het aantal bezoekers. In 2019 hoopte zij op ruim 12.000 bezoekers. Een resultaat wat we ruim voor de datum van het festival behaald hadden.
Verknipt Festival wordt mede-georganiseerd door verschillende ‘hostings’. Vanuit al deze hostings hebben wij aparte campagnes opgezet, gericht op hun doelgroepen, met hun content, muziek en tone of voice. Zo wisten we de fans van deze partijen op voor hen bekende wijze te overtuigen van deze partijen om tickets te kopen.
Door slimme (re)targeting campagnes hebben we in een tijdsbestek van 4 maanden bijna 400.000 mensen bereikt, 4 miljoen impressies gegenereerd, ontvingen we ruim 10.000 sociale interacties op de ads en werden er een recordaantal tickets verkocht.

Onze resultaten

€11,30

Return On Ad Spend
(ROAS)

2.170

Verkochte tickets vanuit
de campagne

€4,33

Per verkocht ticket

386.969

Mensen bereikt

± 2.000

Meer kaarten verkocht dan
het voorgaand jaar

32.2K

Attendings op het
Facebook Event

Wat zegt de klant over ons

“Sinds 2017 werken wij intensief samen met Boest voor de online marketing rondom Verknipt en Wonderland. Samen hebben we er voor gezorgd dat we meer halen uit onze online kanalen en de mogelijkheid van social media. Een resultaat wat we o.a. terugzien in de groei van ons festival. Snel schakelen en goed resultaat; op naar volgend jaar!”

Mer Hajbarati

Owner Verknipt Festival / Wonderland

Bekijk ook

Hoe wij 300% bezoekersgroei per dag in één jaar tijd hebben bereikt bij The Upside Down Museum

The Upside Down
×